Netflix: mijn eerste indruk

Bijna twee weken geleden vroeg ik me af of Netflix ook wat voor mij zou zijn. Mijn tv-abonnement opzeggen ging me nog wat te ver, maar het zou wel een mooie vervanging voor downloaden zijn, tenminste, dat hoopte ik. Ik hoorde al regelmatig mensen over Netflix, maar zag de voordelen er nog niet echt van in; ik kan immers ook gewoon alles gratis downloaden en vaak is op die manier nog meer beschikbaar dan via een dienst als Netflix.

Aan de andere kant leef ik het liefst wel zo eerlijk mogelijk en downloaden is inmiddels nu eenmaal illegaal. Nu kon ik het een maand gratis proberen en ook daarna ga ik er niet failliet aan, dus besloot ik het toch te proberen.

Wat zijn mijn ervaringen tot nu toe?

Om maar te beginnen met de voordelen: Het is héél handig. Je kunt veel makkelijker schakelen als iets toch niet heel erg leuk is. Met name voor films vind ik dat handig; die download ik niet zo snel, dan moeten ze echt heel leuk zijn. Maar goede films heb je op een gegeven moment ook wel gezien en soms is het ook gewoon lekker om een ‘gewone’ film te kijken.

Ik kreeg het niet helemaal goed werkend op mijn laptop, maar wel op de iPad. Daarnaast heb ik het via Apple TV ook beschikbaar op de ‘gewone’ televisie. Minder voor stroomverbruik, maar wel prettig als je met vrienden of vriendinnen iets wilt kijken. En ik merk zelf dat het soms ook wel lekkerder kijkt op een groter scherm. Ik wissel dus gewoon een beetje af, afhankelijk van waar ik zin in heb.

Om het op de gewone tv te krijgen in een beetje fatsoenlijke kwaliteit heb ik wel gekozen voor een upgrade. Daarmee kost het straks €8,99 per maand.

Een ander voordeel is natuurlijk dat het gewoon ‘eerlijk’ is. En zou ik voor die €8,99 per maand een dief willen zijn? Toch ook niet echt!

Zijn er geen nadelen?

Jawel. Ik merk hier op het platteland dat het internet gewoon niet altijd fantastisch is. Dat betekent dat mijn beeld af en toe blijft hangen. Daarnaast had ik laatst dat – natuurlijk nét op het moment supreme – de film ineens niet verder afgespeeld kon worden! Ik heb herstarten geprobeerd, geforceerd stoppen, een dag wachten, enzovoorts, maar dat hielp allemaal niets. Ik zal het nog even op de gewone tv proberen, want dit was een probleem op de iPad, maar als het aanhoudt, dan is dat wel een nadeel. Niet genoeg om ermee te stoppen, maar het mag best even genoemd worden.

Voor de Netflix-gebruikers onder ons: heb jij die melding ook wel eens gehad? En wat heb je daaraan gedaan? En als je Netflix nog niet gebruikt: lijkt het je wat, of gebruik je net zo lief een (gratis, maar mogelijk illegaal) alternatief?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Ontdek waar jij geld laat liggen


Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

26 Comments
  1. Nee wij hebben dat nog nooit gehad eigenlijk. Wel eens dat hij even opnieuw moest laden, maar daarna deed ie het wel weer. Anders even contact opnemen met de klantenservice van netflix? Zijn ook heel vriendelijke mensen die je goed te woord staan en helpen 🙂

  2. Wij hebben sinds april vorig jaar Netflix en ik ben er ontzettend blij mee. Gewone TV kijken we nauwelijks meer (zoveel ellende en zooi) of het moet een opname zijn, zodat we reclame kunnen doorspoelen. De kinderen kijken wel regelmatig gewoon (klokhuis, jeugdjournaal, studio sport) en dus houden we het maar. Ik snap alleen niet wat he bedoelt met upgrade. Wij betalen 7,99 per maand en hebben gewoon hd.

    Groetjes,
    Ilse (al een tijd meelezend, omdat je zo leuk en inspirerend schrijft, maar nog niet eerder reagerend)

    1. Leuk dat je meeleest (en nu ook reageert)! Ik kon hier kiezen uit drie abonnementen: SD (op 1 apparaat), HD (op 2 apparaten) en HD (op 4 apparaten). De eerste twee zijn respectievelijk 7,99 en 8,99, die andere weet ik even niet. Voor de iPad was die SD prima, maar voor de TV was ik dus wel aangewezen op die HD. Misschien heb jij net geluk gehad met een eerder aanbieding ofzo?

    2. Dat zal het dan zijn. We hebben tenslotte al bijna een jaar een abonnement. Met 8,99 zou ik ook geen problemen gezien hoeveel we het gebruiken.
      Groetjes, Ilse

  3. Wij hebben sinds de zomer Netflix en zijn erg enthousiast! Eigenlijk kijken we voornamelijk series, 's Avonds een of twee series achter elkaar. Onze zoon kijkt meestal naar films. Naar tv-programma's kijken we nu een stuk gerichter, en is een stuk minder geworden. Verbeterpunt is wel het aanbod, maar dit zal een kwestie van tijd zijn.
    Ten aanzien van de melding die je beschrijft, dit heeft m.i. echt te maken met de internetsnelheid cq. doorvoer via WIFI. Zelfs 'in de grote stad' met glasvezel hebben wij het een aantal keer gehad dat tijdens een serie even 'kort bij moet laden'. Een enkele keer dat hij aangaf dat een serie niet beschikbaar is, hebben we ons afgemeld en opnieuw aangemeld (uit en inloggen) en toen deed hij het weer…

    1. O, dat is apart! Hier verwacht ik het wel, maar in de stad met glasvezel zou ik het weer niet verwachten! Dan hoort dat er blijkbaar toch een beetje bij. Nou ja, het is niet superstorend (behalve als hij dus helemaal niet wil laden), dus ik kan er verder sowieso wel mee leven.

  4. Wij hebben ook net een proefabonnement genomen (voor de kerstvakantie).
    Voornamelijk voor de kinderen. Wij hebben geen abonnement voor tv, dus alleen 1, 2 en 3.
    Het bevalt hartstikke goed, eerst hadden we een illegaal broertje of zusje gewoon om te kijken of het werkt. Ik moet zeggen dat ik netflix handiger vind. Vooral de vele nederlands gesproken films.
    We hebben wel een aantal keer gehad dat x box live niet werkte en dan kunnen we gelijk niet meer kijken omdat we draadloos via de xbox kijken.

    nomoskar

  5. Waar ik nieuwsgier naar ben is het aanbod want dat kun je op voorhand niet zien en is dat wisselend en vernieuwend genoeg ?

    Dat haperen is heeft dat ook te maken met verbindingssnelheid en stabiliteit en is dat bij alles zo ? kabel/glasvezel /adsl ?

    1. Tot nu toe vind ik het aanbod vrij breed. Ik gebruik het nog niet lang genoeg om ook te kunnen bepalen of het erg wisselend is. Wel loopt het wat achter ten opzichte van downloaden. Daar heb je direct de volgende dag (na uitzending in Amerika) een aflevering beschikbaar, terwijl dat op Netflix volgens mij minder hard gaat. Tenminste, er staan series op waar ik afleveringen van heb gezien die nog niet op Netflix staan. Aan de andere kant is het wel weer sneller dan op tv.

      En qua haperen: dat zou goed kunnen. Ik heb ADSL en zit vrij ver van de centrale, maar Barry hierboven heeft dus glasvezel en merkt het ook.

    2. Ik ben fan van Netflix. Wij hebben Netflix voor vier schermen, dus helaas het duurste abonnement. Met drie grote kinderen is dat wel heel handig. Zelfs mijn zoon die op kamers woont, kan daar via zijn mobiel streamen.
      Op deze website kan je zien wat het aanbod is, en ook wat er verdwijnt: lix-nederland.nl/aanbod-netflix-nederland/ Ook is er een facebook pagina van Netflix, waar ook veel info te halen is (dit voor nadasurf)
      Wij hebben nagenoeg geen last van storingen en wij zijn dan ook super tevreden.

    3. Ik zie net dat de link niet helemaal goed is doorgekomen, hier nog een keertje:
      Netflix-nederland.nl/aanbod-netflix-nederland/

  6. Hier nog een grote fan van Netflix. Wat een uitvinding. DVD/Blu-ray boxen kopen we amper nog en downloaden hoeft helemaal niet meer. Wat wij merken is dat in de slaapkamer, waar de internetverbinding via WiFi slechter is het streamen ook minder gaat. Het beste (probleemloos) gaat het kijken in de woonkamer waar TV met een kabel aan het internet verbonden is.

    1. Een wifi versterker (repeater) of een routers aan het kastje in de meterkast kan dan goed helpen. Wij kijken soms op zolder en dat lukt niet zonder repeater. Dit weekend willen we gaan kijken voor een router om de wifi nog sterker te maken en zo hopelijk minder storingsgevoelig.

  7. Wij hebben geen Netflix maar we downloaden ook niet hoor. We hebben een abonnement van een tientje bij de plaatselijke videotheek. Misschien als die er niet meer zou zijn, dat ik dan Netflix eens ga overwegen, maar tot die tijd niet hoor…
    Succes ermee en veel plezier ermee en ik hoop dat die mankementjes niet meer terugkomen…
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.