Verkeerde prijs? Gratis product :)

Toen ik van de week terug kwam, snakte ik bijna naar gezond eten. Bijzonder, hoe je lichaam daar om kan vragen, daar had ik vroeger nu écht nooit ‘last’ van. Overigens merk ik dat niet alleen met eten, maar ook met bewegen. Dus: bij thuiskomst moest ik echt even naar de winkel. De verse dingen had ik namelijk natuurlijk vooraf al opgegeten en die paar appels die er nog lagen, zagen er niet echt meer eetbaar uit.

Ik wilde eigenlijk naar de Lidl gaan, omdat die voor groenten en fruit meestal net wat goedkoper zijn dan de Jumbo (mijn alternatief in de buurt), maar die was om kwart over 8 nog niet open. Een kwartier wachten voelde ik ook niets voor, dus het werd toch even de Jumbo. Daar kocht ik onder meer een net mandarijntjes voor 1,99. Tenminste, dat dacht ik. Bijna de kassa aangekomen, zag ik ineens – al na het betalen – bij de mandarijnen een bedrag van €2,59 staan. Toen ik aangaf dat ze volgens mij €1,99 waren, werd er druk gebeld, gerend en werd ik uiteindelijk meegenomen naar de klantenbalie, waar ik het verschil terug zou krijgen. Tenminste, dat dacht ik. Blijkbaar hebben ze daar echter een soort service dat je bij verkeerde beprijzing het product gratis krijgt, dus na twee minuten stond ik weer buiten met een gratis netje mandarijnen (waar ik nu overigens al voor de derde keer ‘rozijnen’ neer wil zetten, vraag me niet waarom…). Da’s nog eens leuk winkelen!

Als je echt niets beters te doen hebt, dan kun je natuurlijk de winkel doorkruisen met zo’n scanner en kijken wat er eventueel niet klopt, om zo nog meer gratis boodschappen te scoren. Dat gaat mij weer wat te ver, maar dit was zo een leuke meevaller. Heb jij dit ook wel eens gehad? En als je er thuis achter komt, zou je er dan voor terug gaan?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Google+!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!


Wennen aan het dagelijkse ritme
Open Huizendag


Adine @ LekkerLevenMetMinder
Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

8 Comments
  1. Heb het bij Jumbo ook eens gehad en kreeg inderdaad het volledige bedrag terug. Je moet even wachten, maar je krijgt het dan wel. Altijd leuk natuurlijk. Ik zou er niet voor terug gaan, Jumbo is vanaf ons 15 km en meestal is het een klein bedrag.

  2. Ik heb dat dus bijna wekelijks.
    Ik let altijd erg goed op prijzen en merk bijna ieder verschil op.
    Soms voel ik me een beetje bezwaard om het te melden.
    Ze zullen daar wel denken " daar heb je ze weer" .
    Anderzijds is het hun werk de prijzen correct te tonen.
    Zij doen hun werk dan niet goed,niet ik.
    Vorige week kreeg ik zelfs een volle tas groente en fruit gratis omdat ik een zak met rotte mandarijnen die in het schap lagen aan een medewerkster gaf.
    Dat was hun vers is ook echt vers regel

  3. Ze zijn daar heel correct in, bij Jumbo… Als je een product op of over de datum van houdbaarheid treft, krijg je die (of een versere editie) daar ook gratis mee. Ik loop er niet op, maar als het zo uitkomt pak ik het wel mee.
    Bij de AH, waar ik overigens graag kom dus daar ligt het niet aan, staat ook groot aangeplakt dat je vergoeding krijgt voor een artikel dat niet beviel. Maar toen ik dat onlangs aankaartte, boden ze het NIET aan en heb ik het maar laten zitten.

    Petra.

  4. Ik hoor dus wel eens van mensen die alleen naar de Jumbo gaan voor gratis boodschappen door die regels te gebruiken of misbruiken eigenlijk. Het zal dus denk ik niet meer zo lang duren voor die regels verdwijnen. Jammer. Ik vind het wel een net excuus en erhm… het houdt het personeel scherp, dat vind Jumbo dan ook wel weer prettig.

  5. Ik hoor dus wel eens van mensen die alleen naar de Jumbo gaan voor gratis boodschappen door die regels te gebruiken of misbruiken eigenlijk. Het zal dus denk ik niet meer zo lang duren voor die regels verdwijnen. Jammer. Ik vind het wel een net excuus en erhm… het houdt het personeel scherp, dat vind Jumbo dan ook wel weer prettig.

    1. Ik heb familie bij Jumbo werken en sommige klanten komen dus inderdaad een paar keer per week alleen om te kijken of ze gratis producten kunnen krijgen, zulke klanten brengen ook heel veel tijd door in de winkel.

  6. Eerder had de C1000 die regel ook heb een keer aangegeven dat een pot spagheroni vier cent te duur werd afgerekend, toen de kassiere me de vijf cent wilde geven wees ik op t bord boven de kassa. Zei ze maar mw het verschil is maar 4 cent waarop ik aangaf kun je nagaan hoe slecht jullie aanbieding eigenlijk is… Kreeg de pot mee naar huis en de mensen achter me moesten ook vreselijk lachen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

336x280

Lekker Leven Met Minder

De gids voor geluk, vrijheid en rijkdom.

VOLG ONS OP

Krijg minimaal 150 euro cashback