Georganiseerde chaos

Georganiseerde chaosIn mijn huis heerst op het moment chaos. Of zoals ik het zelf zie: georganiseerde chaos. Overal staan spullen en een hoop staat in tegenstelling tot normaal NIET in een kast. Ik weet niet of het aan mij ligt, of dat meer mensen hier ‘last’ van hebben, maar als ik moet inpakken, of het nu voor een verhuizing is of voor een vakantie, dan moet ik gewoon dingen ‘open’ hebben liggen. Dan weet ik wat er is, dan is het voor mij overzichtelijk. Ook al ligt overal wat en lijkt het voor het oog gewoon een dikke bende.

Met de op handen zijnde verhuizing is dat natuurlijk helemaal zo. Er zijn meer dan genoeg dingen doe zo al over kunnen, maar er zijn ook wel dingen waarmee ik natuurlijk tot het laatst mogelijke moment wil wachten. En dat soort dingen liggen soms wel eens door elkaar. Steeds alles weer helemaal opruimen heb ik dan ook weer niet echt zin in, dus ik haal van alles leeg, maak overal stapeltjes, zet dingen aan de kant, zet dingen in de weg, pak in, laat staan, enzovoorts.

Het voordeel is dat ik wél weet dat als het moet, alles weer héél snel weg kan zijn. Een volle vloer in een kamer lijkt misschien rommelig, maar als die volle vloer betekent dat alle kasten inmiddels leeg zijn, dan is het toch een iets ander verhaal.

Hoewel het nog even afwachten wordt wat precies de verhuisdatum wordt, gaat het nu wel snel. Ik heb niet vier of vijf maanden, zoals het geval was bij mijn vorige verhuizing. Ook wel lekker natuurlijk, want ik ben ook wat meer van de korte termijn, maar dat betekent wel dat ik – zodra de tijd er is – moet doorpakken. En gelukkig gaat dat ook mooi. Inmiddels is er al best een hoop over. Er staat (ligt) ook nog veel, maar dat wordt gelukkig gestaag minder.

Heb jij er ook zo’n handje van om georganiseerde chaossen te creëren, of werk jij juist het liefste met lege vlakken of een strakke structuur?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Ontdek waar jij geld laat liggen


Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

7 Comments
  1. Het moet zo leeg mogelijk zijn, prima als mijn tafel een rommel is als ik daaraan werk/ administratie doe of hobby oid. Maar de rest van het huis moet dan wel aan kant zijn.

    Met verhuizen. Stopte ik dan ook de spullen uit de kasten direct in een doos en die doos kwam op de plaats van de spullen in de kast. Geen extra rommel maar wel al in gepakt.

  2. Wat vakantie betreft, de avond voor vertrek loop ik met een weekend tas rond die vul ik met kleding en klaar. Zowel voor de kinderen als voormanlief en mezelf. Toen de kinderen nog baby en peuters waren ging er wel veel meer mee. Dat zetten ik dan de avond van te voren in de hal. Dan ging er mee in een twingo, hou je vast :-p. 2 campingbedjes met extra matrasjes en dekbedden, kussens voor ons zelf, een buggy en kinderwagen, kinderstoel, een tas speelgoed, 2 pakken pampers en voor de kinderen het dubbele aantal kleding dan dagen op vakantie. En een krat met boodschappen voor de week en een pan macaroni voor de 1e avond.

    Ok we spelen een beetje vals want de tassen kleding gingen in een dakkoffer op het dak. Toch kost het inpakken voor vakantie amper en uur tijd.

  3. Zeggen ze niet, dat het eerst een rommel moet zijn voordat je resultaat ziet. Er schiet me een woord pestbende door het hoofd, maar dat woord schrijf ik niet. Het is een georganiseerde chaos.?

  4. Ik ben heel gestrucuteerd en hou absoluut niet van rommel. Maar… een verhuizing betekent nu eenmaal grote chaos! En dat vind ik dan weer heerlijk… Alles, werkelijk alles moet nu eenmaal uit de kasten, in dozen, versjouwd, naar de opslag of naar elders. Zeker als je een groot huis hebt met kelder, schuur, garage en/of zolder blijkt juist dan hoeveel je verzameld hebt. Kortom; chaos! Geniet ervan! Lekker doorpakken, inpakken, uitpakken en hupsakee lekker beginnen aan en met je nieuwe leven! Heel veel succes! ♥

  5. Ik heb mijn 2 verhuizingen als volwassene niet zo gek veel hoeven inpakken, omdat al mijn verzamelingen en spullen van vroeger nooit uit de doos kwamen. In mijn huidige huis was er geen plek meer voor die spullen dus dat is nu allemaal weg, wel zo rustig.
    Ik heb voor de komende 10 jaar geen verhuisplannen, maar ik probeer mijn spullen wel tot 'verhuisniveau' op te ruimen, hier geen overbodige rommel meer!
    Ik weet nog wel van mijn 4 (!) verhuizingen uit mijn jeugd dat dat altijd een zooitje was, we waren met zijn achten en veel dingen werden pas op het laatste moment ingepakt, niet omdat we die spullen nodig hadden maar omdat het zo slecht georganiseerd was… en dan hadden we ook nog een heel veel spullen want iedereen bij ons thuis had verzamelwoede!
    Blij dat ik dat heb afgeleerd 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.