Huisactiviteiten

Vanwege de vakantie lagen de huisactiviteiten weer een beetje stil. Ondanks de drukke week, heb ik ze de afgelopen tijd weer wat meer opgepakt. Ik ben weer druk bezig geweest met schoonmaken, pak steeds een stukje van de buitenboel mee en heb weer een hoop weggedaan. Wat dat betreft is het altijd weer jammer als de container helemaal vol zit en ik weer moet wachten tot ze ‘m leeg komen halen. Niet alleen de zwarte, maar zeker ook de groene. Ik kan de bladeren hier ook wel ergens achter in het land gooien, maar dan waaien ze toch weer overal heen.

Overigens haal ik ze niet overal weg. Ik laat altijd bewust onder struiken en perkjes enzo aardige bergen liggen. Daaronder verzamelen zich namelijk allemaal insecten, die weer vogeltjes en egeltjes aantrekken. Aangezien ik deze lente en zomer echt best veel nestjes vogels heb gehad en al die vogels (met name koolmeesjes, spreeuwen en boerenzwaluwen) hier rond lijken te blijven hangen, moet ik natuurlijk ook een beetje voor ze zorgen. Ik weet dat het in principe niet heel verstandig is om ze al veel en vroeg bij te gaan voeren, maar op zo’n manier kan ik toch wat doen, zonder dat het hun hele natuurlijke spul in de war gooit. En kan ik elke dag weer genieten van het gerommel, gefluit en gegraaf overal. Heerlijk!

M’n Marktplaats-activiteiten zijn ook wat ingekakt. Eigenlijk zou ik dat weer wat op moeten pakken, want dat is ook een makkelijke manier om van spullen af te komen. Ik heb er alleen even niet zoveel zin in. Dat gaat hier meestal in vlagen, soms gaat het keihard en op andere momenten heb ik gewoon even geen zin in het gedoe. Niet in de advertenties aanmaken, niet in het communiceren met de potentiële kopers en niet in het pakketjes klaarmaken of afspraken plannen. Maar goed, met ‘geen zin’ komt m’n huis niet leeg, dus ik beloof hierbij plechtig dat ik in ieder geval een klein beginnetje zal maken. Al is het maar één nieuwe advertentie! Ik heb namelijk wel het idee dat het leeghalen een beetje stil staan en het daardoor juist weer voller raakt, iets wat écht niet de bedoeling is. Eigenlijk wordt het nu gewoon tijd voor een concreet plan-de-campagne. Helaas niet echt mijn sterkste kant…

Hoe pakken jullie eigenlijk wat meer ingewikkelde projecten aan? Zoals in mijn geval bijvoorbeeld het verkoopklaar-maken van het huis, wat nogal onoverzichtelijk kan worden, omdat het één weer op het ander wacht, ik voor sommige dingen soms weer hulp nodig heb en het niet altijd even duidelijk is waar ik het beste kan beginnen. Toch maar weer lijstjes maken? Of een dag voor uittrekken om eens dingen helder te krijgen? Ik word er eigenlijk nu al een beetje gek van en heb bijna de neiging om het te laten zitten, wat natuurlijk óók weer geen oplossing is…

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Ontdek waar jij geld laat liggen


Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

5 Comments
  1. Als je huis in de verkoop gaat duurt het meestal een tijdje voordat je een makelaar hebt gevonden die past, voordat ze de foto's komen maken etc. Daar kan zo 2-3 maanden overheen gaan alles bij elkaar. Dus genoeg tijd om dingen aan te pakken. Ik deed gewoon een kamer per keer. Eerst leeghalen, weggooien/weggeven, daarna schoonmaken en netjes opruimen wat over blijft. Ondertussen bedenkend: wil ik dit echt meeverhuizen/verhoogt dit item de verkoopbaarheid van mijn huis of is het een sta inde weg/heb ik dit echt nodig etc. Hoe leger hoe beter. Dit hielp mij heel erg. En soms om snel resultaat te bereiken toch maar niet op marktplaats zetten, maar meteen naar de kringloop. Snel van je berg 'weggeven' af zijn geeft veel voldoening.

  2. Laat gelijk die makelaar langskomen, kun je met hem overleggen wat 'verkoopklaar' is en wanneer de foto's gemaakt worden. Maak je met hem het lijstje en heb je gelijk een deadline!
    Hanna

  3. Ik zit op dit moment in de situatie dat 'mijn' huis binnenkort verkocht zal gaan worden. Mijn ex woont er nu en zal wrs. ook de koper zijn. Dus huis leeg halen/verkoopklaar maken hoeft niet in dit geval (mijn spullen heb ik allemaal al mee verhuisd. Dat was een kwestie van 'gooi de dozen maar vol, ik zie straks wel wat er inzit; totaal geen tijd om ook maar iets uit te zoeken) maar ben nu bezig met uitzoeken wat er allemaal nog moet worden verrekend en waar ik verder op moet letten. Ik begin gewoon ergens en ondertussen kom ik allerlei zaken tegen die ik dan bedenk of tegenaan loop. Dat schrijf ik op en ga ik daarna uitzoeken/regelen. Punt voor punt. Liefst op een doordeweekse dag zodat ik direct kan bellen voor informatie of het kan regelen.
    ik wens je veel succes met dit 'project'. Komt goed. Gr, S.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.