Uitzoeken, sorteren, wegdoen, inpakken

Sinds ik mijn huis te koop had staan, was ik alvast wat bezig met dingen uitzoeken, sorteren en wegdoen. Hoewel ik heel veel dingen meestal op het allerlaatste moment doe, houd ik daar niet zo van. Ik begin meestal wel op tijd, dan ligt er een flinke pauze tussen en dan moet ik alsnog alles weer op het laatste moment doen. Zo ook hier: vanaf het te koop zetten eind augustus ging ik aan de slag. Toen de bezichtigingen tijdens de winter stil kwamen te liggen, kwamen mijn activiteiten ook stil te liggen. En toen alles weer wat op gang kwam, kwam ik ook weer op gang.

Maar goed, er is natuurlijk maar zoveel wat je kunt doen op het moment dat er nog geen ‘echte’ koper is. Je gaat niet ook niet al heel je huis leeghalen en in dozen doen. Dat is voor jezelf niet leuk, maar trekt denk ook niet speciaal tijdens een bezichtiging.

Nu mag het echter wel en daar ben ik ook druk mee bezig. Dozen die in dit huis niet eens zijn opengeweest uitzoeken, volop gebruik maken van weggeefhoeken en Marktplaats (hoewel dat laatste nog wel een tandje omhoog mag), inpakken en geen enkele keer met een lege auto heen en weer rijden. En dat lijkt ook wel een heel goed idee te zijn. Hoewel ik echt niet zou willen bewaren dat alles al ingepakt is, merk ik wel echt dat het verschil maakt als je elke keer een beetje doet. Op dit moment gaat er twee keer in de week een auto die kant op, de ene keer ik daarheen, de andere keer vriend die bij mij vandaan komt. En inmiddels zijn er gewoon al wat ruimtes (zo goed als) leeg, met uitzondering van bijvoorbeeld wat meubels, die toch niet in de auto passen. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat dit een groot huis is en dat het niet extreem vol staat, maar toch.

Voorlopig merk ik er ook nog niets van, dat dingen weg zijn. Dat lijkt me straks wel wat minder, op een gegeven moment moet je toch de ‘echte’ overstap maken, anders is er ook geen bal meer aan om in je eigen huis te blijven zitten. Dat wil ik echter wel een beetje goed uit laten komen met de overdracht (aan het einde van de zomer), omdat ik het hier ook wel een beetje netjes achter wil laten. Het kan dus zijn dat ik mijn tempo straks nog een beetje terug moet schroeven. Maar tot die tijd ga ik geloof ik maar gestaag door. Wie weet wordt dit wel een gewoon hele stressloze verhuizing 🙂

Heb jij nog tips voor verhuizen/inpakken/combineren van twee huishoudens (en wat je dan meeneemt/opslaat/wegdoet)?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Ontdek waar jij geld laat liggen


Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

9 Comments
  1. Ik denk inderdaad dat elke keer iets meenemen al heel veel scheelt, dat hadden wij ook gedaan toen we naar ons nieuwe huis gingen. Ik las een keer bij jou de tip om bij het opruimen in huis ook altijd iets mee te nemen… dus nooit met lege handen te lopen, dat doe ik nog steeds en helpt ontzettend. Succes met inpakken!

  2. Wij zijn onze verhuizing ook aan het voorbereiden op precies dezelfde wijze. Alhoewel we nog niet de sleutel van onze nieuwbouwwoning in bezit hebben, gaan er al veel dozen wekelijks mee naar de opslag (lees opa van ml) die vlakbij ons nieuwe huis woont. Scheelt straks een hoop gedoe vermoed ik. Succes!

  3. Wij hadden ons huis lange tijd t koop staan ruim 2 jaar. Vanaf het moment dat het bord in de tuin ging zette ik wekelijks alle niet gebruikte dingen op marktplaats. Na 2 rondes gingen de spullen naar de kringloop. Wij hebben alleen mee genomen wat we nog echt gingen gebruiken. Een maand voor het verhuizen pakte ik elke dag een doos in. Zette die doos in de kast waar de spullen uit kwamen. Wij hadden slechts enkele dagen de tijd met 2 huizen waarin we nog op vakantie gingen en er veel gedaan moest worden, de verhuizing zelf hadden we een ochtend voor. Dit was zo voor elkaar. Meubels op een aanhangwagen daarna de dozen. Kasten in het nieuwe huis zetten en dan de dozen zo de kasten weer in. Het uitpakken deed ik daarna in etappes.

  4. toen wij gingen emigreren hebben wij een aantal stellingkasten gekocht waarvan ik zeker was die ik in het nieuwe huis ook zou gebruiken. Alle losse dingen deed ik in plastic opbergboxen zodat het toch niet rommelig uit zou zien. De laatste dag is vluchtelingenwerk de laatste spullen komen ophalen en de schoonmaakspullen heb ik aan de buurvrouw gegeven.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.