Niet zo Wel Koop :(

Nu de feestdagen er weer aankomen, zie je overal weer van die speciale koopavonden oppoppen, waarbij je extra korting krijgt. Hartstikke mooi natuurlijk, zeker als je vooraf de kleine lettertjes leest. Bij de één krijg je wel korting op afgeprijsde artikelen, bij de ander niet. Bij de één krijg je geen spaarpunten tijdens zo’n avond, bij de ander juist wel.

Gisteren was er zo’n koopavond bij de Welkoop. Hoewel ik op het moment erg op de centen moet letten, had ik heerlijke warme laarzen zien staan die me perfect leken voor in de tuin. Waterdicht, gevoerd, veel bont, afgeprijsd én volgens de voorwaarden in het boekje en op de site ook nog eens met 20% extra korting. Je voelt ‘m al aankomen: niet bij de kassa. Dat stond in de kleine lettertjes. Nee, dat stond er niet. Jawel, want als je kijkt naar de kleine lettertjes achter de kleine lettertjes (die dus nergens te vinden zijn), dan zou het er staan. Hoewel de prijs dan nog netjes was, kon ik die 20% eigenlijk wel goed gebruiken. Korting is korting en ik had het toch goed nagekeken?

Eenmaal thuisgekomen een ander filiaal gebeld. Geven jullie die korting? Ja, die telt gewoon. Ook op dit? Ja, ook op dat. Weer filiaal 1 gebeld. Nee, dat doen we niet. Waarom niet? Kleine lettertjes. Waar staan die? Ja, dat weet ik ook niet. Uiteindelijk dus extra kosten moeten maken om de laarzen toch bij een andere vestiging te halen, waar ze gelukkig een stuk klantgerichter waren. Maar al met al voelt het niet echt als een Wel Koopje. Het zal uiteindelijk wel te maken hebben met franchise-regels (waar de één dan z’n eigen regels bedenkt en de ander niet), maar voor klanten is nergens te zien wat een franchise-winkel is en wat niet. En als die lettertjes dan zelfs in de winkel nergens duidelijk worden aangegeven, dan houd ik daar wel een beetje een naar nasmaakje aan over. Volgende keer dus maar niet alleen alle lettertjes lezen, maar ook vooraf bellen…

Hebben jullie ook wel eens van dit soort dingen meegemaakt? En wat doe je er dan uiteindelijk mee?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Ontdek waar jij geld laat liggen


Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

12 Comments
  1. Dat zijn stevige stappers. Vorig jaar laarzen gekocht voor op de scooter. Heel dik met een geweldig profiel voor glad weer. Dus weer niet geschikt voor natte gromd. 24 euro en kwaliteit, zeker over 10 jaar ook nog goed. Ze zijn alleen niet zo mooi als die van jou op het plaatje, dus volgens mij heb je een goede koop gedaan.

  2. Triest zeg, daar maak je toch ook geen vrienden mee. Snap niet dat ze dat in winkels soms zo moeilijk snappen…

  3. Raar zeg! Ik denk dat ik er toch (ook achteraf) nog werk van zou maken. Ik weet niet of franchisers hun eigen kortingsregels mogen bedenken, maar als het toch nergens zwart-op-wit staat…… Wellicht een mailtje waarin je stelt dat je voortaan wel naar de conculega gaat?

  4. Ik heb bij de H.ema wel een szwaar op mijn strepen moeten staan voor een korting die volgens het kassameisje echt niet op DIE foto albums sloeg. De foto stond notabene in de folder erbij…

    Mmm heb de korting uiteindelijk wel gekregen, maar ben onbewust toch kennelijk een beetje afgeknapt op de H.ema, want koop er eigenlijk nooit meer iets.

    1. Ik merk dat ik er zelf ook gewoon niet blij van word als ik zo op mijn strepen moet staan. Zeker als er geen duidelijk/bevredigend antwoord gegeven wordt. Als ik het nu verkeerd zie of niet alle regels gelezen heb, dan is het prima als ze dat aangeven, maar als je min of meer met een kluitje in het riet wordt gestuurd ook al zijn er alleen dingen die in je voordeel lijken te zijn, dan vind ik dat gewoon echt wel vervelend. Ik denk ook niet dat ik hier nog snel zal komen…

  5. Ik voel me dan echt flink besodemieterd. Ik betelde online een keer iets, er zat bij het bericht een kortingscode die je dan op het eind bij de bestelling moest invullen… Maar op het eind was er nergens ruimte om die kortingscode in te vullen… Ik hou daar niet van, vind het zwaar misleidende reclame…
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    1. Zoiets had ik een keer met zo'n dierenwinkel, daar mocht je je inschrijven voor de nieuwsbrief en kreeg je een kortingscode. Ik maar wachten, maar zelfs na verschillende mailtjes nooit een kortingscode gezien. Uiteindelijk daar dus ook maar niet besteld, maar dat is wel heel vervelend. Roep het dan ook niet!

  6. Ik spaar AH zegels, een vol boekje is mijn zakgeld. Als je online boodschappen besteld (ivm ziekte moet ik dat regelmatig doen) krijg je geen zegels maar je kan ze wel met de bon in de winkel ophalen/kopen. Dat doe ik dus. Nou, dat probeer ik. Het gebeurt heel vaak dat een AH dan zegt dat ze dat niet doen…tegenwoordig laat ik ze zelf de AH helpdesk bellen want het is AH regel die een franchiser niet mag veranderen, maar jee wat een gedoe.

    1. Wat belachelijk zeg! Wel fijn dat je die zegels er in ieder geval bij kunt krijgen. Ik zou ook echt niet hebben geweten dat AH franchise was. Ik vind ook eigenlijk dat met zo'n grote naam het niet zou moeten kunnen dat ze hun eigen regels maken. Maar dat geldt w.m.b. net zo goed voor AH als voor de Welkoop.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.