Toen ik mijn budget voor 2015 wat beter bekeek, inclusief de afschrijvingen, viel me op dat ik twee keer betaalde aan Hefpunt. Eén keer ging er ongeveer 35 euro van de rekening en één keer ongeveer 19. Toen ik via de site inlogde, bleek die 19 euro nog te maken te hebben met de aanslag van 2014, die ik eerst vanwege een administratief foutje gesplitst had ontvangen.
Nu ben ik vast een beetje aan het kijken naar mijn budget voor 2016 en dacht ik: even inloggen en kijken hoe het met die aanslag zit. De aanslag van 2014 is inmiddels helemaal betaald, maar op die van 2015 staat nog bijna €110 open. De laatste keer dat er wat is afgeschreven, is op 30 oktober geweest. Dat betekent volgens mij dat ik dus nog twee betalingen moet doen, terwijl het bedrag ongeveer goed is voor 3 betalingen. Dat komt volgens mij doordat ik één keer een betaling heb laten storneren, omdat ik toen nog niet in de gaten had dat ik niet twee keer betaalde, maar dat ik betaalde voor 2014 en 2015.
Nu zag ik dat het mogelijk was om het resterende bedrag in één keer te betalen en het klinkt me toch aardig aantrekkelijk in de oren om dat te doen. Het gaat om een relatief laag bedrag en dan is het ook wat dat betreft weer even een schone lei. Bovendien maakt dat het budget ook wat duidelijker, want dat betekent dat ik dan maar met één ding rekening hoef te houden; het bedrag van de aanslag zodra die weer komt.
Meteen het openstaande bedrag betalen lijkt me niet heel handig, want als nu weer op de 30e geïncasseerd wordt, dan is de kans groot dat de betalingen (de incasso en de betaling van mezelf) straks in één keer verwerkt worden en ik weer teveel betaald heb. Ik geloof dat ik volgende week nog maar eens een keer inlog en kijk hoe het er dan voorstaat…
Hebben jullie dit ook wel eens gehad? En betaal je dan gewoon volgens het schema dat zij aanhouden, of houd je het ook liever in het jaar waarop het betrekking heeft?
Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!
Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!
Ik hou me aan het schema wat zij hebben, weliswaar loopt dat in lopende kalenderjaar en ik hou ook bij in welke maanden de afschrijvingen moeten plaatsvinden. zo weet ik wanneer exact in welke maand de jaarlijkse afschrijvingen plaatsvinden.
Ik hou me aan het schema wat zij hebben, weliswaar loopt dat in lopende kalenderjaar en ik hou ook bij in welke maanden de afschrijvingen moeten plaatsvinden. zo weet ik wanneer exact in welke maand de jaarlijkse afschrijvingen plaatsvinden.
Ik betaal altijd het liefst alles in een keer. Dan ben ik er maar vanaf.
Huisvlijt
Ik betaal jaar rekeningen in 1x en spaar gedurende het jaar het te verwachten bedrag + wat extra erbij op een reserveringsrekening. Elke maand een vast bedrag naar de reserveringsrekening voor alle jaarrekeningen. Komt de rekening dan haal ik het daar vanaf en betaal in 1x.
Ik doe het op exact dezelfde manier als Willemien.
Ingrid
Ik maak een jaarbudget(via Vrekkenpagina, de Geldplanner) en tel alle niet maandelijkse vast terugkerende posten bij elkaar op, en deel dat door twaalf. Hierdoor heb ik een maandbedrag vastgesteld wat ik elke maand op een vaste rekening reserveer. Plus klein beetje extra voor de verhogingen die er altijd wel zijn.