Het wordt leger…

Inmiddels is het alweer een dikke maand geleden dat ik overeenstemming bereikte met de (nu) kopers van mijn huis. En sinds die tijd is er een hoop gebeurd. Inmiddels is de (hun) financiering rond, staat er geld bij de notaris en is het voor mij dus ook tijd om extra gas te maken met inpakken. De daadwerkelijke overdracht duurt nog even, maar als je het verhuizen naast je werk en een toch best druk leven moet doen, dan valt het qua tijd toch vaak altijd nog tegen.

Omdat sommige dingen wat meer tijd kosten, ook om te verkopen/weg te geven, ben ik nu ook al bezig met de grotere dingen. En dat betekent dat de boel leger begint te raken. Best vreemd! Nu ben ik ook nog steeds overal met m’n chaos aanwezig, dus het is ook weer niet zo dat het allemaal extreem leeg lijkt, maar je begint het nu wel te merken. Eerst ruimte ik de kastjes en laden uit, nu zijn de kastdelen die in het zicht zijn inmiddels ook leeg. Eerst gingen alleen de overtollige meubels weg in kamers die ik eigenlijk nooit gebruik, nu verdwijnen er ook dingen uit de woonkamer. En ga zo maar door.

Hoewel ik wel het gevoel heb dat alles nog onder controle is, vind ik het wel spannender worden naarmate de datum (die ik bewust maar even een beetje vaag laat, wil het niet jinxen :P) dichterbij komt. Het is nu echt aftellen en met bijvoorbeeld dingen afhalen, kan ik niet meer zeggen: ‘Oh, dat komt wel, als het maar geen maanden duurt’. Want over een paar maanden zit ik hier al helemaal niet meer.

De meeste adreswijzigingen zijn ook al de deur uit. Ik moet zelf nog een paar kaartjes sturen en nog van die dingen als adressen bij spaarprogramma’s e.d. Die doe ik steeds als ik iets bedenk. Verder heb ik verhuisservice, dus hopelijk werkt dat dit keer een beetje vlekkeloos en wordt alles het komende jaar gewoon doorgestuurd. Dan kan ik dan alsnog wijzigingen de deur uitdoen, want ik vind het zelf ook altijd vervelend om nog tijden post van andere mensen te krijgen. Helaas zijn sommige bedrijven héél hardnekkig in het wijzigen van gegevens… Ik krijg zelfs nog wel eens post van de mensen die hier al 7 jaar weg zijn. En geloof me; dan heb ik echt minimaal de eerste 3-4 jaar alles steeds doorgestuurd/teruggestuurd/gemaild, enzovoorts. Maar op een gegeven moment is dat ook wel best. Vind ik dan.

Maar goed, ik dwaal weer helemaal af. Ik ga mooi even kijken wat ik vandaag nog in kan pakken voor de volgende rit. Ben een beetje door mijn dozen thuis heen, dus die neem ik vandaag ook weer mee terug. Dan kan ik er weer volop tegenaan! Pak ik vandaag wel even wat onhandige dingen in de auto, van die dingen die ook mee moeten, maar niet in een doos passen enzo.

Hoe geef jij trouwens adreswijzigingen door aan vrienden en familie; per post of doe je dat nu met een appje of iets?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Ontdek waar jij geld laat liggen


Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

8 Comments
  1. Wij hebben gebruik gemaakt van de verhuisservice. Dat ging trouwens niet altijd goed, dus in de gaten houden.
    Verder via mail en FB.
    Spannend die laatste maanden. Alsof je in een soort luchtledig stuk zit vond ik toen.

  2. Ik heb een jaar lang alles bij elkaar gesorteerd. Toen was het heel simpel om alle adreswijzigingen in orde te maken.
    Nieuwe post altijd retourneren, nooit terug sturen. Dat is de beste manier om te leren.

  3. Ik heb geen gebruik gemaakt van de verhuisservice, omdat dat alleen post van Post.nl betreft en bijvoorbeeld niet post die via Sandd verstuurd wordt… Er zijn instanties die adreswijzigingen pas door willen voeren op het moment dat je gegevens in de Basisadministratie verwerkt zijn zoals verzekeraars. Dat gebeurt dus nadat je verhuisd bent… Ruim ze!!!

  4. familie moet ik nog t nieuwe adres doorgeven (krijg hooguit een kerstkaart van ze :p tantes enz, dat soort verre familie) rest een uitnodiging met adres (via facebook :p) met adres… en idd ook verhuisservice..
    en helaas ook de ervaring dat veel bedrijven traat zijn met adres wijzigen.. adres van dochter gewijzigd in t sinds kort online systeem van de basisschool.. dacht ok, dan krijg ik de post voor jongste die na de vakantie mag starten in groep 1 ook op ons nieuwe adres. nog even nagevraagd bij de directeur.. ja dat zou goed komen… niet dus..dankzij verhuisservice van postnl kwam t op t juiste adres.. dus adres nog een x gewijzigd in hun systeem en even langs directeur of t nu wel goed zou komen :S maf.. heb je een digitaal systeem, maar blijkbaar moeten ze handmatig dingen omzetten of akoord geven oid ? maf… gelukkig gaat de meeste post van school via mail of ouderwets briefjes in de klas :p

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.