Administratie

Als ik eenmaal bezig ben, dan gaat het meestal wel lekker, maar BAH! Wat heb ik een hekel aan het invoeren van de administratie. Ik gebruik nu ongeveer een jaar Snelstart voor het inboeken van de facturen die ik uitstuur en de facturen die ik krijg. Op zich werkt dat aardig, maar ik moet er wel voor op de PC, want het programma is niet geschikt voor de Mac. Dat is op zich al een drempel, maar het feit dat ik sowieso niet dol ben op administratie helpt ook niet echt mee.

Ik weet niet echt wat het is. Aan de ene kant houd ik van cijfertjes en kan ik ook opgaan in details, maar iets aan administratie vind ik dodelijk saai. Ik kan me er gewoon bijna niet toe zetten. Dat had ik overigens ook al op de middelbare school, tijdens Economie. Management & Organisatie ging nog, dat had tenminste ook een ‘normale’ kant, maar Economie… Nee, zodra dat alleen nog maar over de balans en winst- & verliesrekening ging, haakte ik af.

Maar ja, dat kan nu niet meer. Ik moet gewoon mijn administratie invoeren, want de accountant moet er ook mee aan de slag. Deze maand zal het wel niet meer worden, maar in november zal ik de boeken toch maar weer eens open slaan. En dan maar meteen zoveel mogelijk doen, als ik toch zit… Dat is ook weer een voordeel van de winter; dat soort werk is altijd minder erg als het buiten koud en nat is en je binnen zit met een kopje thee en de kachel lekker aan…

Hoe kijk jij tegen de administratie aan; vind je het leuk of zit je er net als ik tegenaan te hikken?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Google+!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Meer grip op je financiën met de Financiële Strategie-planner

Een kast vol kleren...
Voordelige voorraad vlees


Adine @ LekkerLevenMetMinder
Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

7 Comments
  1. Spotgoedkoop programma zag ik slechts 9,50? Ik moet nog steeds de administratie van de ontslag BV netjes opstellen. Is vrij simpel, Excel zal zeker voldoen. Maar een boekhoudprogramma is professioneel.
    Je ziet dat ook ik het nut er niet zo van inzie.
    Gisteren de persoonlijke administratie over dit jaar eindelijk up-to-date gemaakt.
    Sinds ik thuis kwam was daar de klad in gekomen. Toch weer 19,50 verdiend met een foutieve afboeking.

  2. Ik hou ervan!!
    Lekker domweg dingen invoeren. En daarna vooral kijken wat er allemaal aan overzichtjes uit te halen is.
    Maar het is bij mij gewoon de thuisadministratie, dus excel.
    Lang leve de draaitabellen 🙂

    Een tip om het leuker te maken heb ik niet, het is ook inderdaad gewoon 'dom' inklopwerk… Misschien het voor jezelf leuk maken door een lekker kopje thee en een doosje chocola als traktatie?

  3. Misschien omdat ik zelf in Finance/Admin werkzaam ben. Probeer je over de weerzin heen te zetten. Zoals je zelf al aangaf, het scheelt aardig wat accountants kosten en zie het als 1 van de beste manieren om een goede vinger aan de pols te houden voor het financieel reilen en zeilen van je werkzaamheden (of huishouden). Ik heb jammer genoeg te vaak gezien dat mensen de administratieve kant lieten versloffen en daardoor kosten over het hoofd zagen of inkomsten misliepen. Dat is toch uiteindelijk zonde van de energie die jij in je werk steekt. Probeer anders om elke keer een half uur te doen, dan blijf je bij en wordt het niet zo'n berg.
    Succes, JBR

  4. Ik werk ook met Snelstart. Heb vorige week maandag pas alles van 2013 opgestuurd. Helaas heb ik China zoon nog nodig om mij met enkele dingen te helpen. Wij werken dan samen met Team-viewer, zodat hij alles mee kan lezen en zo het boekjaar kan afsluiten. Maar, het is wel een heel fijn programma. Inderdaad, alles netjes op tijd… Van de week moet ik de laatste hand leggen aan de BTW, dan kan dat ook maar weer weg.
    Ik wens je veel Succes!

  5. ik hou mn administratie bij in excel. prive en zakelijk. ik ben gastouder, in excel hou ik alle uren bij per kind, aftrekposten etc, enz. facturen stuur ik niet zelf maar het gastouderbureau. scheelt weer 😉 jaarlijkse aangifte kan ik ook zelf, aangezien ik aangifte doe als particulier (nog eens in verdiepen in de exacte eisen voor officieel zzper en aangifte doen als ondernemer.. ivm extra belastingaftrek 😀 maar voldoe denk ik niet aan de eisen omdat ik met 4 kinderen het druk genoeg heb en dus geen reclame maak etc)
    ik vind het wel leuk om bij te houden, moet het ook dagelijks wel bij werken anders weet ik echt de breng of haaltijden niet meer van de kinderen, maar dat is niet erg. kan op de laptop die binnen handbereik staat 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

336x280

Lekker Leven Met Minder

De gids voor geluk, vrijheid en rijkdom.

VOLG ONS OP

Krijg minimaal 150 euro cashback