Vroeg ik me een poosje terug nog af of ik nog bevestiging kreeg van de Rabobank over mijn algehele aflossing, bleek dat ik die al in huis had! Ik kreeg er geen aparte brief van, maar ‘gewoon’ bankafschriften. Nu maak ik die niet altijd meteen open, omdat ik het betaalverkeer toch online in de gaten houd, dus was het me ook niet opgevallen. In ieder geval is dit nu helemaal rond.
Dan hoef ik volgens mij alleen nog maar in de gaten te houden of mijn oude gemeente het gebruikersdeel van de gemeentelijke belastingen ook aanpast. Daar schijn je bij verhuizing halverwege het jaar ook nog een korting op te krijgen. Bij het waterschap moest ik daarvoor zelf een bezwaar indienen, bij de gemeente zou dat automatisch gaan. Die hebben echter deze maand ook weer gewoon het volledige bedrag afgeschreven, dus dat lijkt nog niet verwerkt te zijn.
Dat bezwaar krijg ik alleen steeds niet verstuurd, dus daar zal ik even achteraan moeten bellen. En dan kunnen er weer wat dingen weggestreept worden!
Heb jij ervaring met het aanpassen van die gemeentelijke lasten? Kun je je nog herinneren of dat vanzelf ging of niet? Voor het huis dus niet, dat verreken je met de notaris en moet je alsnog betalen, maar voor het gebruikersdeel zou dat wel op moeten gaan.
Of de duvel ermee speelt: kreeg zojuist de brief van de gemeente, een vermindering van ruim €55 wordt nog verrekend 😀
Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!
Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!
Ja, bij ons ging dat automatisch goed. We kregen daar een speciale brief over van de gemeente. Maar dat kan wel verschillen per gemeente natuurlijk. Hopelijk komt het bij jou ook automatisch goed.
Fijn om te horen! Misschien ben ik inderdaad wel wat te ongeduldig, maar het is zo fijn om wat dingen af te kunnen ronden en dan ook van mijn mentale lijstje te halen!
Worden die kosten niet altijd verrekend bij de overdracht? Je betaald het jaar dan gewoon af, maar krijgt het teveel betaalde vak de kopers.
Het eigenaarsdeel wel, het gebruikersdeel niet. Dat is dus wel echt gebonden aan de periode dat je ergens woont. Geldt voor zowel de gemeentelijke belasting als het waterschap.
Toen ik verhuisde, (wel vanuit een huurhuis) kreeg ik als voormalig hoofdbewoner zelfs een gedeelte van de al betaalde afvalstoffenheffing terug. De nieuwe hoofdbewoner moest dat gedeelte weer betalen. Ik verhuisde overigens ook naar een andere gemeente.
wij betalen gemeentelijke heffingen etc dubel dit jaar… omdat het oude huis een huurhuis is, wordt dat dus niet verrekend bij de notaris 🙁 dat van het nieuwe huis wel.. dus betalen we dubbel…