Besparen op pechhulp

(Advertorial)

Eerder schreef ik al eens over hoe je kosten kunt besparen rondom autorijden. Wat ik daar niet in mee nam, maar wel de moeite waard kan zijn om te bekijken is pechhulp. Zeker met het koude weer kom je sneller aan de kant van de weg te staan. De ANWB is de meest bekende partij als het gaat om pechhulp, maar niet perse de voordeligste. Waar moet je op letten als je pechhulp wilt én niet teveel wilt betalen? Een paar tips.

Met of zonder autoverzekering

Je kunt pechhulp los van je autoverzekering afsluiten maar ook een combinatie is mogelijk. Zo kun je bijvoorbeeld bij Allianz een autoverzekering met pechhulp afsluiten. Andere aanbieders zijn bijvoorbeeld Allsecur, FBTO, Centraal beheer en Univé. En er zijn er nóg veel meer. Vergelijk dus zowel de kosten voor losse pakketten als de combinaties met een autoverzekering.

Aanbieders

Naast de ANWB heb je de keuze voor Allianz pechhulp, blij dat ik rij of Routemobiel. Daarnaast zijn er diverse autofabrikanten die een eigen pechhulpdienst bieden, waar je ‘gratis’ gebruik van kunt maken als je je auto bij hen in onderhoud hebt. Er zitten allerlei verschillen tussen deze aanbieders. Bedenk voor je gaat vergelijken goed welke aspecten van pechhulp belangrijk voor je zijn. Onderstaande zaken verschillen per pechhulpverlener:
•    Is de verzekering op naam of kenteken?
•    Zit er woonplaats service bij?
•    Hoeveel eigen risico betaal je?
•    Wordt er vervangend vervoer geregeld?
•    Wordt je geholpen door eigen wagens of garages in de buurt?
•    Betaal je meer voor een oudere auto?

Voor je verder leest, wil ik je iets vragen...

Is jouw geld op voordat je maand voorbij is? Wil je weten wat de beste spaarmethodes zijn?

Overweeg je om aan de slag te gaan met beleggen , maar weet je niet waar je moet beginnen?

Meld je dan nu aan voor mijn inspiratiemail - met content die je nergens anders vindt!

Besparing

Afhankelijk van de leeftijd van je auto en welke voorwaarden voor jou belangrijk zijn kun je een leuke besparing maken. Heb jij wel eens bespaard op pechhulp? En heb je überhaupt pechhulp?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Ontdek waar jij geld laat liggen


Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

10 Comments
  1. Nog nooit pechhulp nodig gehad. We rijden al jaren een Japanner, ook oude beestjes en geven ze regelmatig goed onderhoud bij een garage. Dus je kunt ook besparen door een goed merk te kopen

  2. Tja, er staat boven dat dit een advertorial is. Een andere reageerder heeft al gereageerd op de service van de partij waarvoor de reclame is gemaakt. Ik hoop maar dat de pechhulp van deze partij wat beter is, maar vaak wordt dit toch 'uitbesteed' aan de ANWB.

    Zelf ben ik tevreden over AA-pechhulp. Zelfde concept als de Wegenwacht, prima service (pas nog ervaren), je betaalt alleen voor een abonnement en pas bij een beroep op hulp betaal je voor de kosten. Scheelt enorm want veel mensen hebben jarenlang nooit pechhulp nodig.

  3. Ach, dat hele pechhulp is overbodig je hebt eens in de 10 jaar pech en dan is het vaak lekke band/lege accu nou dat kun je zelf ook wel oplossen.

    Hoop geld uitgespaard de afgelopen 20 jaar 🙂

  4. Wij hebbe geen pech hulp. Mijn noodlijn is mijn man. Eigenlijk heeft hij alles kunnen oplossen, onze huidige auto is nu 4 jaar oud en 70.000 km op de teller. De enige pech die we hebben gehad is een gebroken ruitenwisser. Zelf vervangen, was wellastig dat het gebeurde in een stort bui! Een aantal keer een lekke band. Binnen een hand om draai heeft man er dan een andere onder zitten. Die lekkebanden zijn helaas domme pech, op het bedrijven terrein van zijn werk ligt nogal eens iets scherps waar de band niet tegen kan, spijkers/ staalsplinters noem maar op.

    En met onze oude auto hebben we een keer zonder olie gezeten,, schoonvader had het peilstokje niet goed terug geklikt waardoor bij het starten van de auto de olie onder de moterkap uit spoot. Zelf op de fiets olie gaan halen en bijgevuld. De ravage rond om de auto ook zelf op gehaald.

    Nee gelukkig hebben wij tot nu toe nog geen pech hulp nodig.

  5. Wij zijn van de ANWB….. Toen wij in Frankrijk op de snelweg merkten dat er iets niet goed was (de -erkende- garage had de moeren waarmee de wielen bevestigd zijn niet goed aangedraaid) en vlug de eerstvolgende afrit namen, ANWB gebeld en binnen een kwartier kwam er een auto-ambulance die onze auto naar een -erkend autobedrijf bracht en ons naar een hotel. 2 nachten in een hotel, taxi naar garage en het enige wat we zelf betaalden was de reparatie. De reparatie-kosten kregen we weer van de garage in Nederland terug, zonder excuses trouwens.
    We zijn nog steeds ANWB-lid, maar hebben wel een andere garage gezocht!

  6. In de 25 jaar dat ik nu aan de ANWB betaal heb ik deze maar 1 keer nodig gehad. Ik had op vrijdagavond rond half 7 nog iets op een van onze kantoren afgegooid en gooide per ongeluk mijn auto in het slot. Er was niemand meer aanwezig op kantoor. Mijn garagehouder kon niet komen dus toen de ANWB gebeld. Het was de vrijdagavond voor een prachtig pinksterweekend. De man zei al dat het ontzettend druk was met pechmeldingen vanwege het vele verkeer en dat het even kon duren. Om 23.00u was ik thuis… Maar toch blij dat ik geholpen ben. Ik ga denk ik wel overstappen naar de verzekering van mijn garage. Volgens mij kan ik daar inderdaad voor niets aan meedoen. De in het stukje genoemde vragen zijn wel heel handig om daarbij te gebruiken.
    Lilian

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.