Bijslapen en uitrusten

Waar ik maandenlang soms niet eens op kon blijven tot 9 uur, was ik de afgelopen vijf, zes weken bijna niet in slaap te krijgen. Meestal prima, maar als er dan ook nog een paar feestjes bij komen, dan is het toch wel even lekker om een paar dagen goed bij te kunnen slapen en uit te rusten. Gisteren heb ik daar alvast een goed begin mee gemaakt, lekker genoten van de zon, de computer NIET aan en op tijd onder de wol. De komende dagen wil ik weer wat meer een Rust, Reinheid en Regelmaat ritme oppakken, waarbij een aantal dingen voor mij het belangrijkst zijn:

– Gezond eten (als een gezond lijf voor 80% door eten bereikt wordt en voor 20% door sporten, dan heeft het niet zoveel zin om dat te laten schieten en wel veel te bewegen)
– Sporten/bewegen (de Ladies Run komt eraan en ik merk dat ik toch weer wat boven mijn streefgewicht zit. Hoewel ik dat niet belangrijk genoeg vind om er echt heel erg mee bezig te zijn, zijn er wel een paar dingen die er in ieder geval best wat strakker uit mogen zien, zeker met dit rokjesweer!)
– Regelmaat in werk: zoveel mogelijk tijdens kantoortijden en achter elkaar
– Regelmaat in ontspanning: dat die tijd ook écht voor ontspanning is

Vooral dus goed op mezelf passen en wat minder tijd verlummelen, maar die dan liever bewust gebruiken om te ontspannen. Voor vandaag staat er vooral wat vooruit werken op de planning, daarnaast weer een hardloopsessie én ik plan een paar uurtjes in de tuin, zodat dat ook weer wat meer op orde komt. Met die zon + regen gaat het onkruid weer alle kanten op en dan is het fijn om het weet even iets beter op de rit te hebben. Daar kan ik dan toch elke keer dat ik ernaar kijk weer van genieten.

Hebben jullie een lekker weekend gehad? Ook wat bijgeslapen, of is dat helemaal niet nodig?

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Facebook en Google+!

Volg LekkerLevenMetMinder nu ook op Pinterest, Facebook en Instagram!

Deze post kan affiliate-links bevatten. Dit betekent dat ik een commissie krijg als je iets via deze links koopt. Uiteraard kost dit jou niets extra's (soms is het zelfs voordeliger!) en kun je erop rekenen dat ik alleen links opneem van websites of producten waar ik zelf 100% achter sta. Gebruik je deze links voor je overstap, aanmelding of aankoop? Dank je! Je helpt mij dan weer om nóg meer mooie content te kunnen maken!

Lid worden van de Money Mind Academy


Adine @ LekkerLevenMetMinder
Adine @ LekkerLevenMetMinder

Nadat ik in 2010 'wakker' werd met een hypotheek van ruim 400.000 euro, tegen 6% rente, gooide ik het roer om. Ik loste in razend tempo zo'n 70.000 euro af, minimaliseerde stevig én ging bewust kleiner wonen. Op Lekker Leven Met Minder deel ik mijn verhaal en schrijf ik over consuminderen, hypotheken, aflossen, sparen, besparen en zuinig leven, maar ook over financiële vrijheid, rust en mijn zoektocht naar een rijk en tevreden leven.

11 Comments
  1. zaterdag bruiloft van mn zusje gehad, waren pas half 4 thuis.. 😉 en last van hooikoorts. gister sliepen deids uit tot half 9 (had half 8 verwacht, dus is zeker uitslapen). man er rond 11u uit, en ik er weer in.. had er om half 9 geen moeite mee om eruit te gaan.. maar daarna weer zo enorm moe van korte nacht icm hooikoorts.. nog ruim 2 u geslapen!! had t echt nodig. rest van de dag ook nog moe helaas.. een regenbui is welkom 😉 vandaag wat achterstallig huishouden inhalen, dus nu stoppen met lummelen/uitstellen achter de laptop. kleine man slaapt, dochter is op school dus geen smoesjes meer over.. 😉

    1. Succes vandaag! Ik had zaterdag net zo'n avond/nacht als jij, gisteren echt ontzettend veel geslapen steeds. Wel bijtijds eruit, maar dan steeds tussendoor weer uurtjes. En vandaag dus gewoon proberen het ritme er weer in te krijgen. Gaat goed komen!

  2. Met een baby is uitslapen er hier eigenlijk niet meer bij 😉 Heeeel af en toe slaaapt ie opeens tot half 10, maar dat is echt maar heel af en toe 😉

    Maar we wisselen elkaar af, de ene keer slaapt Sander een uurtje langer en de andere keer ik 🙂

    1. Het is hier *nu* wel heel koel, maar ook behoorlijk nat… Ik kan me voorstellen dat je je dat nachtje wat anders voorstelt. Overigens ben ik er wel blij mee; regen voor het nieuwe gazon betekent dat ik niet hoef te sproeien! En hopelijk betekent het ook niet tegelijk dat m'n graszaad wegspoelt…

  3. Ik heb heerlijk uitgerust. Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om regelmaat te hebben in onder andere je eet- en slaappatroon. Interessant om te lezen dat een goede gezondheid voor 80% door voeding bereikt wordt!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.